Barrage - Duzzasztómű
Számunkra az egyik kedvenc kétségtelenül a Barrage. Vagyis most már Duzzasztómű, mivel megjelent a magyar kiadás. Lépjünk túl azon, hogy jó-e a cím, vagy sem (szerintem nem), a játék igen összetett és kihívásokkal teli, minden játékosszámnál kicsit más élmény lehet vérmérséklettől függően és nagyon hangulatos, ahhoz képest, hogy komplex euró.
A sztori szerint a disztópikus múltban járunk valamikor az 1920-as években.
Már véget ért az első nagy világégés, de furcsa irányt vett az ipari fejlődés, ugyanis Tesla öröksége nyomán egy új háború bontakozik ki az Alpok hegyei között. Harc a víz felhasználásáért, az abban rejlő folyamatosan kinyerhető energiáért, ugyanis minden elektromos már a világon és pár jól megtervezett gát, csővezeték és erőmű birtokában vezető hatalomra tehet szert az, akinek mérnökei hatékonyabban tervezik meg a rendszerüket, így több energiát termelnek.
Komplex euróhoz méltón sok egymáshoz illeszkedő szabály és részlet, számos opció emeli az összetettségét 4 pontra a BGG-n. A három részre osztott központi táblán zajlik a játék fontos eseménye, az építés. A hegyvidéken 4, a dombságon és a síkságon 3 vízmedence kapcsolódik a folyókhoz, rajtuk különböző számú helyszínnel a meghatározott építmények felépítésére. Építhetünk gátat 3 méretben, ami segít a folyót munkára fogni, csővezetéket, amin keresztül a vizet a magunk hasznára terelhetjük és erőművet, amivel a víz munkáját energiává alakíthatjuk.
Izgalmasan alakítja ki a játék a játékosok közti Interakciót, mivel ugyan csak a saját (és pár független) gát által felfogott vizet tudjuk magunknak energiává alakítani a saját erőművünkben, de használhatjuk a bárki által kiépített vezetékeket némi pénzt fizetve és a másikat győzelmi pontokhoz juttatva, de még a vizet is eltéríthetjük vetélytársunk elől, ha felette építünk gátat, akarom mondani duzzasztóművet.
Az építéshez rendelkezünk kell a játékban nem túl gazdagon mért Munkagépekkel, ezek lehetnek Betonkeverők vagy Markológépek, amikből a központi tábla hegyvidéki részén többet kell használnunk, és egyre kevesebbet, ahogy haladunk a síkságon áthaladó folyószakasz felé. Körönként 12 mérnökünkkel dolgozunk azon, hogy sikeresek legyünk, őket mint munkásokat használjuk a számtalan lehetőség közt elosztva, befoghatjuk őket építésre, pénzszerzésre, szerződések szerzésére, és még jó pár helyszínen vethetjük be őket.
Lazán, könnyedén hozza a tematikát, ami azért - lássuk be - mégiscsak indusztriális és száraz első hallásra. De a grafika, a háttérsztori, a játékmenet és a táblából kiemelkedő építmények együtt jól összeállnak egy nagyon hangulatos, komoly játékká. Stratégikus, agyégető, súlyos tematikus euróvá. Változatos a játékmenet partiról partira, a választható Igazgatók és segítőik egyéni képessége miatt, érdekes mechanizmus a forgó kerék, rengeteg döntési lehetőség és aki élvezi és szeretné is, annak igazi, kemény interakció a játékostársakkal.
Akkora helyet foglal az asztalon a nagy központi és a 3 kisebb táblával, plusz a játékostáblák, forgó kerék és az egyéni segítők táblájával, hogy még a nagy playmaten is csak épp elfér! Bár ha kicsit okoskodunk az elrendezéssel, akkor több helyünk is lehet, a fényképeken a Retro 140x80 playmaten látszik, három játékossal.
A minőséget tekintve több panasz is volt az első kiadásra, nem működő forgó kerék, elhajlott és félrenyomtatott kétrétegű játékostáblák voltak porondon, a mi verzión aránylag mentes a hibáktól, de korántsem volt tökéletes. De amúgy gyönyörűek a grafikák, nagy és vastag táblák, lapkák, igényes a megjelenítés, jó ránézni.
Hogy a magyar kiadás milyen minőségű lesz, az hamarosan kiderül...
Itt találod a shopban: https://diceonboard.hu/duzzasztomu-636